Algemene voorwaarden
Algemene
verkoopsvoorwaarden:
Ondernemingsgegevens:
Skin Q BV, Heirbaan
403, 3621, Rekem (Lanaken), België, hierna genoemd Zonwijs.
Artikel 1: Algemene
bepalingen
De Shopify website van
Zonwijs beheert door Skin Q, een BV met maatschappelijke zetel te Heirbaan 403,
3621 Lanaken, BTW BE0745.889.616, RPR ANTWERPEN AFDELING TONGEREN, (hierna
genoemd “Zonwijs”) biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar
webwinkel online aan te kopen. Onderhavige Algemene Voorwaarden (“Voorwaarden”)
zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker
van deze Shopify website (“Klant”). Bij het plaatsen van een bestelling via de
webwinkel van Zonwijs moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden,
waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met
uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant
worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en
uitdrukkelijk door Zonwijs aanvaard zijn.
Artikel 2: Prijs
Alle vermelde prijzen
zijn uitgedrukt in EURO, inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant
te dragen taksen of belastingen. Indien leverings-, reservatie- of
administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld. De opgave
van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt
omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen
bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.
Artikel 3: Aanbod
Ondanks het feit dat
de online catalogus en de Shopify website met de grootst mogelijke
zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden
informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is.
Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden Zonwijs niet. Zonwijs is
wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden
tot een middelenverbintenis. Zonwijs is in geen geval aansprakelijk ingeval van
manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten. Wanneer de Klant specifieke
vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of
leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze
klantendienst via de contactopties op onze website. Het aanbod geldt steeds
zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken
door Zonwijs. Zonwijs kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet
beschikbaar zijn van een product.
Artikel 4: Online
aankopen
Beschrijving
bestelprocedure: De klant kan naar het tabblad ‘Shop’ gaan. De klant kan daar
het gewenste product kiezen, zo nodig de kleur ervan en het aantal stuks. De
klant kan meer informatie vinden onder ‘Beschrijving’. Eens de klant zeker is
van zijn/haar bestelling, kan via de knop ‘in winkelmandje’ naar het
winkelmandje gegaan worden. Eens in het winkelmandje, krijgt de klant de
melding wat er zonet werd toegevoegd. Indien de klant een couponcode kan
hij/zij deze ook hier ingeven en wordt die automatisch van het totaalbedrag
afgetrokken. De klant geeft de facturatiegegevens in. De klant kan ook een
ander afleveradres invoeren. De klant moet het gewenste adres ingeven om de
bestelling en levering correct te kunnen voltooien. De verzending gebeurt door
B-post of PostNL. Voor een verzending kan de klant een verzendingskost moeten
betalen, afhankelijk van de bestemming en grote van het totaal bedrag. De klant
kan deze verzendkosten terugvinden in het overzicht in het winkelmandje onder
‘Verzendkosten’. De klant kan indien gewenst ook een opmerking toevoegen. De
klant ziet nu het totaal te betalen bedrag. Dit bedrag is inclusief btw. Hierna
kiest de klant de gewenste betaalmethode. Hiervoor heeft hij/zij de keuze
tussen: Credit Card (MasterCard, American Express of Visa), Bancontact, iDeal
of direct bank transfer. Alle extra kosten vanwege de betalingsmethode worden
vermeld, tenzij Zonwijs de kosten op zich neemt. De klant moet het vakje
(OPT-IN) aanduiden waar hij/zij verklaart de Algemene Voorwaarden van Zonwijs
gelezen te hebben en akkoord gaat. De klant kan de Algemene Voorwaarden nalezen
door op de link te klikken. De klant kan nu op de knop ‘Bestelling plaatsen’
klikken. Indien bepaalde velden niet of foutief ingevuld zijn, krijgen deze een
rode foutmelding. De klant dient deze foutmeldingen eerst op te lossen alvorens
opnieuw op ‘Bestelling plaatsen’ te klikken. De klant ontvangt nu een
orderbevestiging per mail. Zonwijs is gerechtigd een bestelling te weigeren
ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot
bestellingen waarbij de Klant betrokken is.
Artikel 5: Levering en
uitvoering van de overeenkomst
Eens het order werd
aangemaakt door de klant, wordt Zonwijs hiervan verwittigd zodat de order zo
snel mogelijk klaargemaakt kan worden voor transport. Van zodra wij met het
order bezig zijn, kunnen wij dit mededelen aan de klant door op de knop
‘processing ‘ te klikken in ons orderoverzicht. De klant ontvangt dan een mail
met de boodschap dat we het order goed hebben ontvangen en dat we het pakketje
aan het klaarmaken zijn voor verzending. De gegevens van de klant worden
verwerkt om zo het pakketje veilig te verzenden met B-post of PostNL. Van zodra
het order verzonden is, ontvangt de klant de melding via mail dat zijn/haar
order verzonden werd. Leveringstermijn is afhankelijk van B-post of Post NL.
Wij werken samen met Bpost en/of Post NL en Bpost en Post NL streven ernaar de
binnenlandse pakketten de volgende werkdag af te leveren. Echter is dit geen
garantie. Voor de buurlanden hanteren zij een levertermijn van 2 tot 4 dagen.
Leveringskosten zijn afhankelijk van de bestemming. Bij de adresgegevens wordt
ook de landzone gevraagd. Hierdoor wordt het extra verzendingsbedrag
automatisch berekend en toegevoegd aan het winkelmandje. De klant heeft zo een
duidelijk overzicht over hoe de totaalprijs werd bekomen. Leveringen buiten
België en Nederland zijn voorlopig nog niet mogelijk. Eventuele vertragingen
die veroorzaakt zijn na aflevering door Zonwijs bij B-post of PostNL zijn geen
verantwoordelijkheid van Zonwijs. Zonwijs doet het mogelijke om de bestelling
binnen de bepaalde termijn af te leveren, maar kan dit niet garanderen gezien
er met externe partners wordt samengewerkt. Tenzij anders overeengekomen of
uitdrukkelijk anders bepaald, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant
geleverd binnen maximaal 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Bpost en Post
NL streven er echter wel naar om de binnenlandse pakketten de volgende werkdag
af te leveren. Echter is dit geen garantie. Elke zichtbare beschadiging en/of
kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de
levering, moeten door de Klant onverwijld en onmiddellijk worden gemeld aan Zonwijs.
Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of
een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen
fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij
levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft
gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door Zonwijs was geboden.
Artikel 6:
Eigendomsvoorbehoud
De aangekochte
artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de
exclusieve eigendom van Zonwijs. De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden
op het eigendomsvoorbehoud van Zonwijs te wijzen, bv. aan eenieder die op de
nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.
Artikel 7:
Herroepingsrecht
De bepalingen van dit
artikel gelden enkel voor klanten die in hun hoedanigheid van consument
artikelen online aankopen bij Zonwijs. De Klant heeft het recht om binnen een
termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te
herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag waarop
de klant of een door de klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het
laatste goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen,
moet de klant Zonwijs Heirbaan 403, 3621, Rekem (Lanaken), België, info@zonwijs.be,
via een ondubbelzinnige verklaring (per e-mail) op de hoogte stellen van zijn
beslissing de overeenkomst te herroepen.
Om de
herroepingstermijn na te leven moet de klant zijn mededeling betreffende zijn
uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is
verstreken. De klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet
later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de
overeenkomst te herroepen aan Zonwijs heeft meegedeeld, terugzenden of
overhandigen aan Zonwijs Heirbaan 403, 3621, Rekem (Lanaken), België.
De klant is op tijd
als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is
verstreken.
De directe kosten van
het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de klant. De kosten
worden geraamd op een maximum van ongeveer 10EUR voor verzendingen vanuit
België.
Alle teruggestuurde
artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat de klant
het (de) product(en) slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou
mogen doen maar er mogen geen gebruikssporen aanwezig zijn. Gesealde
verpakkingen mogen niet geopend worden. De klant die een product opent of
gebruikt vóór het verstrijken van de termijn waarbinnen het herroepingsrecht
kan worden uitgeoefend, wordt geacht, wat dit product betreft, afstand te doen
van zijn herroepingsrecht. Wanneer het (de) product(en) een waardevermindering
heeft (hebben) ondergaan door het gebruik van de consument/klant zal dit ten
laste van de klant in rekening worden gebracht.
Indien de klant de
overeenkomst herroept, zal Zonwijs alle tot op dat moment van de klant
ontvangen betalingen aan de klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen
nadat Zonwijs op de hoogte is gesteld van de beslissing van de klant om de
overeenkomst te herroepen. Bij verkoopsovereenkomsten kan Zonwijs wachten met
de terugbetaling totdat hij alle goederen heeft teruggekregen, of totdat de
klant heeft aangetoond dat hij de goederen heeft teruggezonden, naar gelang
welk tijdstip eerst valt. Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van
de klant voor een andere wijze van levering dan de door Zonwijs geboden
goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald. Zonwijs betaalt de
klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke
transactie heeft verricht, tenzij de klant uitdrukkelijk anderszins heeft
ingestemd; in ieder geval zullen de klant voor zulke terugbetaling geen kosten
in rekening worden gebracht.
Als goederen uit hun
verpakking zijn gehaald en bijvoorbeeld gebruikt zijn, is terugzenden niet meer
mogelijk.
De klant die
uitdrukkelijk aanvaardt dat de bestelde dienst reeds wordt uitgevoerd vóór het
verstrijken van de termijn van 14 dagen en die erkent dat deze uitvoering leidt
tot verlies van dit herroepingsrecht, zal dit herroepingsrecht, in
overeenstemming met artikel VI.53 van het Wetboek Economisch Recht, niet meer
kunnen uitoefenen.
Artikel 8: Garantie
Krachtens de
toepasselijke wetgeving betreffende de bescherming van de consumenten bij
verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze
wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar.
Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd. Om een beroep te doen
op de garantie, moet de klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten
wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de klant thuis zijn
afgeleverd, dient de klant contact op te nemen met de Zonwijs klantendienst
(info@zonwijs.be) en het artikel op zijn kosten terug te bezorgen aan Zonwijs.
Bij vaststelling van een gebrek moet de klant Zonwijs zo snel mogelijk
inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 14 dagen na
vaststelling ervan door de klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op
herstelling of vervanging. De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit
van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken,
verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor
het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding,
aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht
onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik. Defecten die zich
manifesteren na een periode van 3 maanden volgend op datum van aankoop,
desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens
tegenbewijs door de klant.
Zoals opgelegd door de
geldende en relevante wettelijke bepalingen geldt voor de door Zonwijs
geleverde producten wettelijk geregelde kwaliteitscontroles. De minimale
houdbaarheidsdatum is de datum tot waarop een (voeding)middel zijn specifieke
eigenschappen behoudt, mits het op passende wijze wordt bewaard. Deze
houdbaarheidsdatum is maar geldig zolang de verpakking niet geopend is en
zolang de bijzondere bewaarvoorschriften nageleefd werden. Tijdens de vermelde
termijn garandeert de producent de kwaliteit van zijn product. Deze garantie
geldt wanneer de bewaaromstandigheden, op het etiket vermeld, ook gerespecteerd
zijn. De bewaaromstandigheden op het etiket hebben daarom hun belang. De
houdbaarheidsdatum staat in verband met de bijzondere bewaaromstandigheden.
Eenmaal de verpakking geopend, houdt de garantie op. De kwaliteit van het
product is gegarandeerd zolang de verpakking intact blijft. Eens geopend, wordt
het een (voeding)middel een kwetsbaar product en vervalt de aangegeven datum.
De eventuele vergoeding kan nooit groter zijn dan het bedrag zoals gefactureerd
aan de klant. Gewoonlijke of normale slijtage, onopzettelijke of opzettelijke
veranderingen toegebracht door de klant aan het product, het niet kunnen
voorleggen van een originele factuur of geldend betaalbewijs en diverse
nalatigheden zijn uitdrukkelijke, maar daarom niet limitatieve, uitzonderingen
op het voormelde garantiestelsel.
Artikel 10:
Klantendienst
De klantendienst van Zonwijs
is bereikbaar op het telefoonnummer +32468270798, via e-mail op info@zonwijs.be
of per post op het volgende adres: Heirbaan 403, 3621, Rekem (Lanaken), België.
Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.
Artikel 11: Sancties
voor niet-betaling
Onverminderd de
uitoefening van andere rechten waarover Zonwijs beschikt, is de klant ingeval
van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van
rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het
niet betaalde bedrag. Bovendien is de klant van rechtswege en zonder aanmaning
een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken
bedrag, met een minimum van 100 euro per factuur. Onverminderd het voorgaande
behoudt Zonwijs zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug
te nemen.
Artikel 12:
Privacy
Zonwijs respecteert uw
persoonsgegevens en verwerkt deze in overeenstemming met de toepasselijke
Belgische en Europese wetgeving. Voor verdere informatie hieromtrent verwijzen
we u graag naar de aparte Privacyverklaring.
Artikel 13: Gebruik
van cookies)
Tijdens een bezoek aan
de site kunnen ‘cookies’ op de harde schijf van uw computer geplaatst worden.
Een cookie is een tekstbestand dat door de server van een website in de browser
van uw computer of op uw mobiel apparaat geplaatst wordt wanneer u een website
raadpleegt. Cookies kunnen niet worden gebruikt om personen te identificeren,
een cookie kan slechts een machine identificeren. Er worden ‘first party
cookies’ gebruikt door de bezochte site zelf en die tot doel hebben de site
optimaal te laten functioneren. Ook worden er third party cookies gebruikt.
‘Third Party cookies’ zijn cookies die niet afkomstig zijn van de website zelf,
maar wel van derden, bv. cookies van Facebook of Google Analytics. Voor
dergelijke cookies moet de bezoeker van de site eerst toestemming geven – dit
kan gebeuren via een balk onderaan of bovenaan de website, met verwijzing naar
deze policy, die het verder surfen op de website echter niet verhindert. U kan
uw internetbrowser zodanig instellen dat cookies niet worden geaccepteerd, dat
u een waarschuwing ontvangt wanneer een cookie geïnstalleerd wordt of dat de
cookies nadien van uw harde schijf worden verwijderd. Dit kan u doen via de
instellingen van uw browser (via de help-functie). Hou er hierbij wel rekening
mee dat bepaalde grafische elementen niet correct kunnen verschijnen, of dat u
bepaalde applicaties niet zal kunnen gebruiken. Door gebruik te maken van onze
website, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. )
Artikel 13: Aantasting
geldigheid – niet-verzaking
Indien een bepaling
van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op
geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de
andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door Zonwijs om
één van de in deze voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk
recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan
zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze Voorwaarden aantasten.
Artikel 14:
Bewijs
De klant aanvaardt dat
elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.
Artikel 15:
Toepasselijk recht – Bevoegde rechter
Het Belgisch recht is
van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal
privaatrecht inzake toepasselijk recht en met uitzondering van het Verdrag van
Wenen inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken.
Tenzij de Klant een consument is, zijn bij eventuele geschillen uitsluitend de
rechtbanken van het arrondissement ANTWERPEN
AFDELING TONGEREN bevoegd.